Hur det fungerar
Välkommen till Wilio! Du tittar på Wilio som en Oregistrerad kund
Byt till professionell
Navigering
Tjänster
Prislista
Om ansökan
Ladda ner programmet
Hur fungerar det
Hur vi kan förbättra
Kontakta oss
Om Wilio
Logga in
Välkommen till Wilio! Du tittar på Wilio som en Oregistrerad kund
Byt till professionell
Navigering
Tjänster
Prislista
Om ansökan
Ladda ner programmet
Hur fungerar det
Hur vi kan förbättra
Kontakta oss
Om Wilio
Logga in
Befriad från inkomstskatt

Leta efter smarta proffs

Genomförandeprojekt
Projektinlämning är gratis
Nöjd kundUtmärkt kommunikation, allt gick enligt plan, projektet gick precis som planerat. Bra jobbat, mycket trevlig person, så jag rekommenderar :)
profile image
Peter Š.Kund
Varför Wilio?
33 620 registrerade yrkesverksamma
93 530 lösta projekt
4.8 av 5 Genomsnittlig utvärdering av våra experter
226 512 Ansökningsanläggningar
Genomförandeprojekt

Behöver du ett serviceprojekt genomförande? Wilio hjälper dig att hitta kvalitetsexperter för att förbereda den medföljande rapporten, den sammanfattande tekniska rapporten och den övergripande byggsituationen. Priset på projektdokumentation för bygget beror vanligtvis på tjänsternas omfattning. Se mer information om tjänsterna: statisk beräkning, stycklista, ritningar tillhandahållna av en av våra 21 859 specialister i den givna kategorin

Se även:Priser
Användbar informationVad behöver du veta

Genomförandeprojektet för byggnaden Hem Projektledning är grunden för vilken varje byggprojekt är baserad. Byggprojektledaren måste få olika färdigheter och kompetenser att flytta i projektet och skapa en funktionell anslutning med många lag. Byggprojekten kräver ständigt förändringar och i den meningen är projektledningen nyckeln till stabiliteten i hela förfarandet. I den här artikeln försöker vi genomföra grundläggande begrepp och principer i samband med att bygga projektledning. Vad betyder förvaltningen av byggprojekt (CPM)? Konstruktionsprojektledningen kan definieras som routing, reglering och övervakning av projektet från sitt ursprung till slutet. Det ultimata målet att hantera byggprojekt är att fullgöra kundens krav för ett lönsamt projekt när det gäller funktionalitet och budget. Det finns ett brett utbud av typer av byggprojekt som företag, bostads-, industriella och tunga byggprojekt. Byggprojektledarens roll Byggprojektledaren ansvarar för planering, samordning, budget och övervakning av projekt från början till slutet. Kort sagt måste byggprojektledaren ta hand om: Bygg en budget och förhandla kostnadsberäkningar Ordna resor beställningar Välj den mest effektiva byggmetoden och strategin Håll kontakten med anpassade eller budgetfrågor Diskutera tekniska och kontraktsmässiga detaljer med arbetstagare och andra professionella parter Var försiktig med personal på byggnadsplatsen med experter på konstruktion och konstruktion I vissa fall kan det hända, även om projektet fortfarande är i utveckling. Urvalet är baserat på auktionsprocess med olika leverantörer. Det finns tre rådande metoder baserade på leverantören: Lågt utbud, bästa värdeval och kvalifikationsbaserat urval. Leverantörerna ska kunna hantera villkoren, budgetfrågor, allmän säkerhet, beslutsfattande, kvalitetshantering, arbetsrätt, personal och matematik. Byggprojektledning: Huvudfunktioner Bygghantering utvidgas vanligtvis till ett antal olika egenskaper. De viktigaste av dem kunde sammanfattas enligt följande: 1. Specifikation av målen och projektplanerna, inklusive förslaget till tillämpningsområde, tidtabell, budget, beslutsfattande om önskade resultat och urval av projektdeltagare. 2. Ökad resurseffektivitet genom att erhålla arbetskraft och nödvändig utrustning. 3. Genomförande av många operationer genom legitim samordning och hantering av avslutande kontrakt, planering, uppskattning, design och konstruktion under hela förfarandet. 4. Effektiv utveckling av tillförlitlig kommunikation mellan agenter för att lösa eventuella konflikter som kan uppstå. Huvudprinciperna för byggprojektledning är ingen hemlighet att förvaltningen av byggprojekt är ett ganska komplicerat område. Det finns dock flera grundläggande principer som borde hålla alla som bara kommer in i terrängen. Allt börjar med att ta itu med projektägaren till leverantörer för att ansöka om bud. Byggnadschefer som är intresserade av projektimplementering, erbjuder sedan ägarens erbjudande. Erbjudandet innehåller detaljer om hur mycket pengar som projektägaren måste erbjuda för att slutföra projektet. Det finns två typer av priserbjudanden: 1. Öppna menyn: Öppna erbjudanden är oupplösligt kopplade till offentliga projekt. Detta är auktion där någon leverantör är välkommen att skicka in sitt erbjudande. Öppet erbjudande är vanligtvis öppet öppet. 2. Stängd meny: Privata projekt är baserade på slutna bud. Projektägaren skickar en utmaning att lämna in erbjudandet till ett visst antal leverantörer. Förvaltning av byggprojekt Efter att ha fått alla erbjudanden för ett visst projekt är ägaren att välja leverantören ett av följande tre sätt: 1. Urval med lågt tillförsel: I det här fallet är det ett stort intresse av intresse. Byggnadshanteringsföretag lämnar de lägsta erbjudanden som är öppna för att slutföra projektet. Projektägaren väljer det lägsta erbjudandet och fortsätter med henne. 2. Val av bästa värde: Denna process lägger tonvikten på kvalifikation och pris. Ägaren väljer det mest attraktiva erbjudandet när det gäller kvalitet och pengar. 3. Val baserat på kvalifikationer: Denna metod ska antas när kvalifikationen används som ett enda kriterium för urval av byggnader. Kvalificeringsförfrågan (RFQ) hjälper ägarna att få ytterligare information om leverantörens erfarenhet och kompetens i projektorganisationen. Typer av kontrakt Typ av kontrakt bör också överenskommas efter urvalsförfarandet. Som regel finns det fyra typer av kontrakt: 1. Lump summa: den mest populära typen av överenskommelse. Ägaren och entreprenören fastställde ett fast pris för hela projektet. Priset är detsamma även om projektets totala kostnad är lägre än det överenskomna beloppet. 2. Enhetspris: Om det finns objektiva svårigheter att besluta om det slutliga priset i förväg, föredras denna metod. Projektägaren erbjuder material med ett specifikt enhetspris för att minska kostnaderna. Förvaltning av byggprojekt 3. Kostnadsökningsavgift: Prisavtal Plus-kostnader är det bästa kontraktsavtalet för leverantörer. Förutom den totala kostnaden för projektet och den överenskomna fasta leverantörsavgiften måste ägaren betala alla andra oförutsägbara utgifter efter avslutad. 4. Garanterat maximalt pris: Den sista typen av kontrakt är inte särskilt annorlunda än tidigare. Nyckeln är den maximala kostnaden som inte kan överskridas i det här fallet. Projekthanteringsprocesser Menyprocessen avslutas och nu är det dags för alla människor involverar dem i projektet. I allmänhet har varje projekt en standard livscykel oavsett sina speciella egenskaper. Denna struktur kan beskrivas i fyra grundläggande steg: 1. Inledandet av projektet under den första fasen fastställs av projektets mål och genomförbarhet. Detta är ett avgörande stadium av hela processen eftersom det kan ange om det här projektet är ett bra tillfälle eller inte. Om det är nödvändigt kommer en genomförbarhetsstudie att äga rum och den rekommenderade lösningen / planen kommer att utfärdas på grundval av resultaten. När allt är bestämt kommer ett dokument att skapas (PID). Projektlanseringen ger grunderna i byggplanen och är en av de viktigaste artefakterna i projektledning. Utforska Liederbuild idag! 2. Planeringsfasen i projektplaneringsfasen bestämmer allt arbete som ska utföras. Det är en pågående aktivitet nästan till slutet av projektet. Huvudprioriteringen under planeringsfasen är tid, kostnad och resurser för projektet. Baserat på dessa krav, den strategi som måste följas. Detta kallas också sortiment. Ett annat viktigt dokument som behöver förberedas är strukturen i arbetsuppdelningen (WBS), en checklista som delar allt det nödvändiga arbetet för mindre än en fungerande kategori (du kan göra det i vår byggnadsplaneringsprogram). Bara en definierad budget, schema och arbete, är projektet nästan klart att starta. Nästa steg i denna verkliga viktiga process är riskhantering. Vid denna tidpunkt bör det undersöka alla potentiella hot mot projektet och komma med en solid lösning. Slutligen är kommunikationsplanen också nödvändig eftersom det kommer att säkerställa ett effektivt flöde av information mellan projektpartierna. 3. Implementeringsfasen i genomförandefasen är i drift av byggprojektledningsplanen. Denna fas är generellt uppdelad i två huvudprocesser: implementering och övervakning och kontroll. Projektgruppen säkerställer genomförandet av de uppgifter som krävs. Samtidigt övervakas framsteg och förändringar görs. Faktum är att projektledaren spenderar större delen av tiden övervakning och beroende på den information som den mottar, omdirigerar uppgifter och upprätthåller kontrollen över projektet. 4. Slutfas (deadline) Projektets slutliga fas är sin officiella uppsägning. Projektledaren utvärderar vad det vände väl och hänvisar till några misslyckanden. I slutet finns en projektrapport, beräknar den slutliga budgeten och kommer att erbjuda information om alla uppgifter som är oavslutade. Projektrapporten i kombination med analys av eventuella störningar kommer att vara en värdefull feedback för framtida byggprojekt. Projekt planering Pålitlig planering kan utesluta många risker som kan uppstå under byggprojektet. Det främsta målet med planering är att förbättra fördelningen av material och resurser inom projektet. Detta kan undvikas genom möjliga förseningar och bättre kommunikation mellan olika parter kan säkerställas. Det finns ett antal olika planeringstekniker som kan välja projektledare: 1. Ganttov-diagram: Det är utan tvekan ett av de mest praktiska system som kan ha ett projektteam tillgängligt. Gantts diagram kan ge dig en översikt över byggprojektet och informera dig om de uppgifter som lämnas eller slutade i tid. 2. Jämviktsplanering: Equilibriumteknik är en extremt användbar metod för upprepade uppgifter. Det kan ge anmärkningsvärt hjälp med att fylla tidsfrister och effektiv fördelning av resurser. 3. Metod för kritisk väg: Det är ett av de mest populära planeringsverktygen och är mycket hjälpsam att systematiskt distribuera resurser och den exakta beräkningen av tidtabeller. Kort sagt kan metoden för kritisk väg bidra till en tidigare eller åtminstone den aktuella slutförandet av ditt byggprojekt. 4. Q-Schemaläggning: Denna byggnadsplaneringsmetod har nyligen blivit alltmer känt eftersom det gör det möjligt för projektledare att sammanställa många och ibland motsägelsefulla uppgifter i rätt ordning. Byggnadsprojektledning Att definiera budgeten är långt ifrån en av de mest grundläggande parametrarna, som bör beaktas vid utarbetandet av ett byggprojekt. Kostnadsberäkningen kan vara en mycket utmanande uppgift, men om det är gjort ordentligt kan det vara en av nycklarna till framgång. Som regel finns det fyra grundläggande parametrar som projektledaren ska komma ihåg: 1. Projektanalys: Den första åtgärden som ska antas är att klargöra olika mål och restriktioner för projektet. När du gör det kan du få en bättre uppfattning om vad du vill uppnå och vem du behöver exakt för att uppnå det. 2. Budgetuppskattning: Efter arrangemanget av alla prioriteringar i ditt projekt är tiden att organisera en budget i enlighet med en fast tidslinje. Nu är det en bra tid att ansöka om erbjudanden från kontraktsleverantörer intresserade. Budgetkonstruktion 3. Kostnadsövervakning: Så snart byggprojektet kommer att lanseras är det nödvändigt att börja övervaka projektets kostnad. Ju tidigare du börjar göra det bättre eftersom det tillåter dig att ta reda på eventuella missbruk av resurser innan det är för sent. 4. Redovisning: En mycket kompetent bokföringsavdelning är avgörande. I samarbete med projektgruppen kommer de att ansvara för att upprätthålla alla finansiella avtal genom plan. Juridisk aspekt av byggprojektet Byggprojektet består av många olika detaljer. En av de viktigaste att ingen projektledare bör förbises, relaterad till sina rättsliga parametrar. En välberedd konstruktionsprojektledare bör alltid kunna erbjuda svar på potentiella juridiska tvister eller risker som kan visas. På så sätt är hela projektet säkert och byggt på solida fundament. Fem huvudområden måste beaktas: 1. Sidor: Denna kategori avser den som är involverad i byggprojektet (leverantörer, konsulter, underleverantörer, köpare, etc.) 2. Kontrakt: Även om det finns några fasta former av kontrakt för byggprojekt, bör många gånger nödvändiga förändringar i avtalen göras, så juridisk rådgivning är mer än nödvändigt. 3. Lagstiftning och förordning: Kvalitet Juridiskt team kan försäkra sig om att all annan lagstiftning och förordningar är korrekt uppfyllda. 4. Upphandling: Upphandlingsprocessen avser inköp av alla olika material och tjänster som behövs för byggprojektet. Det är därför viktigt att hela projektet är konsekvent reglerat ur juridisk synvinkel. 5. Försäkring: Det finns ingen hemlighet att det finns många fysiska faror på byggarbetsplatsen. Projektledaren bör därför informeras och bör tas hand om alla små detaljer om försäkringsavtal. Slutsats Sätta ihop ett byggprojekt är verkligen utmanande ansträngning. Det finns en integrerad mängd parametrar och element som ska vara uttömda för att analysera.