Välkommen till Wilio!

Du tittar på Wilio som en Oregistrerad kund

Byt till professionell
Navigering
Tjänster
Prislista
Om ansökan
Ladda ner programmet
Hur fungerar det
Hur vi kan förbättra
Kontakta oss
Om Wilio
Logga in
Välkommen till Wilio!

Du tittar på Wilio som en Oregistrerad kund

Byt till professionell
Navigering
Tjänster
Prislista
Om ansökan
Ladda ner programmet
Hur fungerar det
Hur vi kan förbättra
Kontakta oss
Om Wilio
Logga in

Metallarbete

Söker du en smed för metalltillverkning? Vi har 21 773 leverantörer i den här kategorin. Skicka förfrågan.

Komma igång

32 332 registrerade yrkesverksamma

85 345 lösta projekt

4.8 av 5 Genomsnittlig utvärdering av våra experter

226 512 Ansökningsanläggningar

Metallarbete

Behöver du en tjänst inom metallproduktion? Wilio hjälper dig att hitta kvalitetsexperter inom tillverkning av staket, grindar, trappor, ledstänger och räcken. Kostnaden för produktion och montering av stålkonstruktioner beror vanligtvis på utbudet av tjänster. Se mer information om tjänsterna: konsultation, fraktkostnader, service efter garantitiden som tillhandahålls av en av våra 21 773 experter i kategorin.

Se även:Priser

32 332 registrerade yrkesverksamma

85 345 lösta projekt

4.8 av 5 Genomsnittlig utvärdering av våra experter

226 512 Ansökningsanläggningar

Användbar information

Vad behöver du veta

Metallbearbetning - Konst av metallbearbetning Metallproduktion är processen att producera dekorativa eller verktygsartiklar från metall. Resultatet kan vara olika föremål, från smycken och silverhändelser i stor utsträckning, såsom fartyg, broar och oljeraffinaderi. Därför finns det ett brett utbud av färdigheter, processer och verktyg i metallbearbetning. Metallbearbetningshistoria har startat några årtusenden. Människor upptäckte särdrag hos vissa malm. De fann att de kan producera en metall genom att smälta eller en metall blev en del av sina liv på kort tid. Metallegenskaper och duktilitet gjorde det möjligt för människor att vända honom på vapen, verktyg, smycken och andra användbara föremål. Det äldsta metallbearbetningsverktyget är hammare. Runt 2500 före n. l. Folk lärde sig att kasta eller hälla smält metall för att bilda. Sedan, i de neolitiska metallerna som koppar, silver och guld som bildades till smycken och senare, hittades ett antal begåvade hantverkare som behandlade produktionen av tak, silver smycken eller brunnar vid tidpunkten för brons. Bronstid var en period då människor började producera bronsskulpturer och legeringsmässing. En annan signifikant utveckling i metallbearbetningsindustrin har inträffat vid järn när järnet användes för att producera olika användbara verktyg. Hittills har det varit stora framsteg i metallbearbetningsindustrin, särskilt vid framställning av legering och användning av metaller för industriella ändamål. På 1200-talet producerade fina smycken från silver. Goldsmiths började organisera guilden på grund av stor efterfrågan på smycken. Under 17 och 18 århundraden var kvalitets silvervaror och smycken också mycket krävt i Europa. Dessutom, under denna period, började prekolumbiva Amerika hantera grossistförsörjning av smycken med silverprydnader. Metallbearbetning innefattar att arbeta med hammare, dra, garvning och gjutning. Några av de dekorativa processerna i metallbearbetningsindustrin är prägling, skadlig, emellertid, etc. Formning är en uppsättning processer där metallen värmer och former. Varm passande ligger i en metalldeformation av hydrauliska pressar och hammare. Det finns flera typer av gjutning, inklusive gjutning i sand och skal, investering, centrifugal, roterande och tryckgjutning. Transportprocesser byter metall till en geometrisk form som resulterar i en juvel eller prydnad. Fräsning är ett annat sätt att forma silver med en fräsfabrik. Andra processer inkluderar slipning, lödning, hårdlödning, sträckning och märkning. Smälta ändrar juvel till arbetsdel. Det sista steget i att producera silver smycken är bearbetning eller modifiering. Metallproduktionen är en bred term där industrin ingår, vetenskap och metallurgi. Det är dock också en konstform och hobby för många människor, öva som kombinerade många kulturer, raser och civilisationer. Metallprodukter, verktyg och dekorativa föremål är gjorda av olika metaller, inklusive koppar, järn, silver, brons, bly, guld och mässing. De äldsta artificiella artiklarna var från sten, trä, ben och lera. Senare lärde sig människor att gynna metaller från marken och bearbeta dem till ämnen. Metallproduktionsresultat är behållare, disk, korcärlor och rituella föremål, dekorativa föremål, arkitektoniska smycken, personliga smycken, statyer och vapen. Allmänna processer och tekniker Många av de tekniska procedurerna som används är i grunden desamma som de som används i antiken. Till exempel, den ursprungliga metallbearbetningen känd, till exempel garvning, prägling, förgylld, kabeldragning, emalj och ädelstenar. Smide och gjutning Alla dekorativa fittings producerades ursprungligen av hammare. Flera delar av varje produkt formades separat och förenades sedan med trådar eller klämdes på en fast kärna (lödning ännu inte uppfanns). Dessutom bildades de smides kopparplattorna till sång och enskilda bitar kombinerades med koppartrådar. Ett utmärkt exempel på ett sådant arbete är den egyptiska statyn av Farao Pepi i livsstorlek i det egyptiska museet i Kairo. Ca 2500 före n.l. Två standardmetallproduktionsmetoder utvecklades och gjuter. Metod för förlorat vax (gjutning med vaxform) användes i Egypten ca 2500 före N.L. Senare, efter gjutningsmetoden i former med kärnor ersatt primitiv och långvarig nitningsprocess, förblir hammaren huvudverktyget för att göra konstverk av ädelmetaller. Hammer och Punch har gjorts allt som kan hänföras till Assyrian, Etrusky och grekisk gyllene. Tiędi är konsten att lyfta prydnad i lättnad från gummidsidan. Designen dras först på ytan av metall och motiv är avgränsade av en tracker som överför de grundläggande delarna av ritningen på baksidan av plattorna. Styrelsen höjs sedan nedåt till asfaltblocket och de delar som ska lyftas hammar ner i den kompatibla asfalten. Då avlägsnas plattan och lindras igen för att vända upp. I smiden fortsätter, den här gången är bakgrundsdesignen i asfalten. Serien av dessa processer för omröring och återinbäddning, följt av att pressa, når metallen till sitt slutliga utseende. Det finns tre grundläggande typer av verktyg - för strängning, på prägling och extrudering samt ett specialiserat verktyg med vibration eller fjäderstång som används för att uppnå otillgängliga områden. Prydnaden i lättnad produceras också med mekaniska medel. Ett tunt böjligt metallplåt kan komprimeras till former. Alla dessa metoder var redan kända i antiken. Stansning. Stansning görs av hammare och slår in i metall. Dessa slag är formade så att de kan uppnå någon effekt - antingen gravyr (hakad under metallens yta) eller lättnad att metallmaskinen vill skapa. Designen är formad på ytan och lättnad kan erhållas genom att skriva intilliggande regioner för att bilda bakgrund. Ett sådant rasande arbete skapar ibland lättnad, men i den andra processen är formen stämplad bakifrån. Detaljerad ytbehandling av lättnad uppnås genom prägling; Detta uttryck gäller också att retuschera och slutföra gjutning med handgjorda frimärken. Gravyr. Gravering betyder skärning eller skärningslinje. Det är gjort med ett skärverktyg genom tryck på din hand. Separerar materialet vid gravering. När sockerröret pressas med tryck kallas denna process carving. Avlastning. Det dekorationssystem som kallas Damcation har sitt ursprung i Orient och praktiseras ofta på morgonen guldsmeder i Damaskus; Därifrån stammar namnet. Det sätts in en guldtråd (ibland silver eller koppar) på ytan av järn, stål eller brons. Ytan på vilken mönstret ska bildas är mjukt klippt med ett skarpt verktyg. Den gyllene tråden hamras i mindre lödor av skärområdet med hammare och ordentligt fixerade. Niello är processen att lossa inristade prydnadsasulfidmönster med silver- eller sulfidblandning. De första författarna som skrev om att förbereda Niello och hans ansökan till Silver, var Eraclius och Theophilus i 1200-talet och Benvenuto Cellini på 1500-talet. Enligt dem produceras det inte genom att ansluta silver, koppar och bly och efterföljande blandning av smält legering med svavel. Svart produkt (en blandning av silver-sulfider, koppar och bly) pulveriseras; och efter graverad metall, vanligtvis silver, fuktad med en smak (er) som används för att stödja en del av pulvret och metallen upphettas tungt; Niello smälter och täcker graverade kanaler. Överskottet Niello avlägsnas genom att repor tills de fyllda kanalerna är synliga, och slutligen klättras ytan. Emation Det finns två sätt att applicera emalj till metall: kamrar, där disketten i Kove är fyllda med emalj; och Cloisonne i vilka metallbälten appliceras på metallytan som bildar celler och den fylls sedan med emalj. Gildation. Gilding är en konstnärlig dekoration av trä, metall, gips, glas eller andra ämnen genom att belägga guld i blad eller pulverform. Detta uttryck gäller också användningen av silver, palladium, aluminium och kopparlegeringar. Den äldsta historiska folken hade mästerverksgins, som testar överlappar ett tunt guldark på kungliga mummybussningar och antika egyptenmöbler. Kinesisk kontroll dekorerade trä, keramik och textil med vackra gyllene mönster. Grekerna guld inte bara trä, murverk och marmorskulpturer, men också appliceras på den gyllene amalgamen, med hjälp av värme tryckt kvicksilver och lämnade guldbeläggningen på metallytan. Från grekiska tar romarna konsten, tack vare vilka templen och palatserna lyser av strålande förgyllning. Att lägga guld i tunna 0,25001 centimeterblad görs vanligtvis genom manuellt, även om maskiner används i viss utsträckning. Efter att ha klippt på en standardtorg på 9,84 centimeter infogas biljetter mellan löv av små böcker och redo för användning av ödmjuk. Många ämnen där konstgarding kan vara och uppnå nya och underbara effekter, kan kräva speciella justeringar och tillämpningar av dess metoder och material. Alla förgyllda typer har några grundläggande förfaranden. Till exempel måste substratet förgyllas försiktigt framställas av den grundläggande beläggningen. Smidiga färger, lacker eller tätningslim används enligt typen av slipat material. Korrosionsmetaller kan målas (och skyddas) med en väsentlig beläggning eller järnoxidfärger. Mönster kan också placeras genom att trycka eller gjutning, pulverkrita eller torka pigment via perforerat papper med massahjul fästa vid ryggradsdjuren; Swivel layout gör att du kan uppnå de mest komplicerade konstruktionerna. För att skapa en adhesiv yta på vilken guld är att hålla, är det nödvändigt att framställa ytan av förgylld yta. Den typ av lim som används beror på vilken typ av yta som ska förgyllas och om det är nödvändigt för att limet ska hänga snabbt eller långsamt. När limet är tillräckligt torkat kan det gyllene arket eller pulvret appliceras. Den gyllene biljetten kan appliceras från boken på ytan av det förgyllda objektet. Men det gyllene knäet håller dock en bok i vänster hand med en täckt guldbiljett, och med ett platt och skarpt verktyg som tar guldskivor. Då applicerar en Camel Coat Brush försiktigt gyllene biljetter till färdig yta. Borstbiljetten håller tack vare en statisk elektricitet som skyddet är skapat av mild med penseln efter ansiktet. För vissa govingprocesser används en padhållare. Det är ett rektangulärt trä, en stor ca 23 x 15 centimeter som är åtdragen med flanel och täckt med ett behandlat kalvskinn; Om en ände av pergamentskärmen skyddar ett mildt brev innan flödet. När föraren är klar, bör det område som är täckt av löv gnidas med mjuk bomulls kirurgisk kvalitet. Således uppnås en hög glans av förgylld yta. Lösa bitar av guld kanske från det färdiga arbetet för att ta bort en kamelborrborste. Guldguld kan pulver med gnugga genom en sikt med mildt nät. Pulveriserat guld är dock också dyrt att det ofta ersätter bronspulver. Om det gyllene bladet används för att förgyllda bomber och tak av byggnader används det i bandform. Efterbehandlingsprocesser som polering Du kan hitta skulptur.