Välkommen till Wilio!

Du tittar på Wilio som en Oregistrerad kund

Byt till professionell
Navigering
Tjänster
Prislista
Om ansökan
Ladda ner programmet
Hur fungerar det
Hur vi kan förbättra
Kontakta oss
Om Wilio
Logga in
Välkommen till Wilio!

Du tittar på Wilio som en Oregistrerad kund

Byt till professionell
Navigering
Tjänster
Prislista
Om ansökan
Ladda ner programmet
Hur fungerar det
Hur vi kan förbättra
Kontakta oss
Om Wilio
Logga in

Allmännyttiga tjänster och infrastrukturbyggande

Letar du efter en leverantör av anläggningsteknik? Vi har 26 313 leverantörer i den här kategorin. Skicka förfrågan.

Komma igång

32 332 registrerade yrkesverksamma

85 349 lösta projekt

4.8 av 5 Genomsnittlig utvärdering av våra experter

226 512 Ansökningsanläggningar

Allmännyttiga tjänster och infrastrukturbyggande

Behöver du en tjänst inom anläggningsområdet? Wilio hjälper dig att hitta kvalitetsexperter inom design och implementering av lokala vägar och specialvägar, järnvägar och linbanor, gasledningar. Priset på transportkommunikation beror vanligtvis på tjänsternas omfattning. Se mer information om tjänsterna: konsultationer, genomförda ändringar av projektet, transportkostnader som tillhandahålls av en av våra 26 313 proffs i den givna kategorin.

Se även:Priser

32 332 registrerade yrkesverksamma

85 349 lösta projekt

4.8 av 5 Genomsnittlig utvärdering av våra experter

226 512 Ansökningsanläggningar

Användbar information

Vad behöver du veta

Ingenjörsbyggnader Byggnaden är en byggstruktur byggd med byggnadsarbete från byggprodukter som är ordentligt anslutna till marken. Den fasta kombinationen med marken förstås för att ansluta den fasta basen, fästet av staplar eller andra ankare, eller anslutningen av konstruktionen på territoriet eller teknisk utrustning. Det är dock också de byggnader som är byggda under marken. Byggnader som beskrivs ovan uppdelas i två grundläggande stora grupper och markstrukturer och ingenjörsbyggnader. Byggnadsbyggnader är täckta byggnader inklusive underjordiska utrymmen. Dessa är byggblock som är utformade för att skydda människor, djur eller saker. De kanske inte har väggar men de måste ha ett tak. Enligt syftet att använda markkonstruktion är dessa uppdelade i bostäder eller bostadshus. I nästa avsnitt kommer vi inte att betala denna strukturgrupp, men vi kommer att fokusera på den andra stora gruppen av byggnader, på ingenjörsbyggnader. Tekniska byggnader med avseende på lagstiftning bestäms i grupper enligt vissa gemensamma egenskaper. En av dessa egenskaper är att den relevanta strukturgruppen har fastställt villkor i specifika lagstadgade bestämmelser, såsom en vägrätt, en lag om landningsbanan, telekommunikation, en gruvlagstiftning och så vidare. Den första gruppen av ingenjörsbyggnader är motorvägsbyggnader, vägar, stigar, ströter eller avtäckt parkering. Här är byggnaden av transportkorridorer på jordens yta med det faktum att de vidare delas med trafikbelastningsintensiteten, enligt de naturliga möjligheterna för webbplatsen, huvudsakligen i förhållande till miljöskydd. I denna grupp av ingenjörsbyggnader är det också nödvändigt att veta att det finns en division för att bygga och hantera vägnätverk bland National Highway Company, Slovakiska vägförvaltning, högre territoriella enheter, städer och kommuner. Viktnätets betydelse och otillräcklighet är en kraftigt påverka utvecklingen av territoriet inte bara efter den ekonomiska platsen. För att bygga dessa ingenjörsbyggnader är det alltid en omfattande investering, landskap av mark, en relativt lång byggtid, men också för kontinuerligt ingripande i livets komfort i området, därför används olika ytterligare åtgärder främst för att minska effekten av ökad ökning Buller, damm och belysning. Till exempel, ljudväggar eller gröna broar som säkert kan passera genom den frekventa motorvägen och vägarna på ett säkert sätt. Byggandet av en resa eller motorväg är ett stort ingripande till territoriet och bör därför vara helt normalt att trots ökade resurser är alla negativa insatser inte bara i människors liv utan också i livet fauna och flora på territoriet. Den andra gruppen av ingenjörsbyggnader är byggande av järnväg och konstruktion av rep. Dessa byggnader är utmanande territoriell planering och auktoriseringsprocessen och är också betydligt dyra ur perspektivet på att bygga nya vägar. Den nuvarande utmaningen med multinationell betydelse är behovet av att bygga höghastighetståg korridorer. Detta område omfattar även konstruktion och modernisering av spårvagnsspår. För en bättre fantasi av ingenjörsbyggnader från detta område kommer jag att ge några referenstyper av byggnader, som till exempel är järnvägsbrytare, byteaggregat, järnvägsföretag och övre, byggnad och reparation av järnvägssidor och järnvägsövergång. Rope vägar som inkluderar denna grupp av ingenjörsbyggnader är en smidig eller cyklisk natur där den är ett bärande eller spänningselement i repet. För oss används linbanorna i bergsorts, men också i Bratislava Koliba. Runway krävs för att säkra riktlinjen. Detta bestämmer Kadiáľ kommer att dras av repet för att röra sig. Enligt körbanan känner vi till linbanorna och oförändrade. Bärarkabeln på suspensionskabeln är utförd mellan de två stationerna och uppbärs av multipel stöd enligt territoriens lättnad. Fordon suspenderas på stödtåget med hjälp av vilket materialet eller personer från dalstationen transporteras till toppen. Nonvisual kabelbanan är till exempel en jordkabelbil som rör sig längs banan (t.ex. markkabelbil på Hrebienok, en kabelväg till Petřín i Prag). Den mest expanderade ochandlade repbanan är en kända skidliftar i olika skidorter. Den tredje gruppen av ingenjörsbyggnader är byggande av start- och landningsspår och tillhörande rullningsspår. Det är ett lämpligt byggtekniskt modifierade områden där objekt och anläggningar är byggda med minskningar, landning, rullning, skydd och behandling av flygplan. Dessa kompletteras lämpligen med mellanslag för mekaniskt arbete på luftutrustning, affärs- och lagerområden, men även för passagerar- och lastutrymme. Bärarflygsystemet kan bildas av en eller flera start- och landningsvägar. Runway-systemet påverkar den berörda flygplatsens kapacitet. Längden på start- och körbanan är bestämt utbud av flygtyper som kan landa på flygplatsen eller från flygplatsen för att ta av. Det rullande spårsystemet påverkar tiden under vilken planet rör sig mellan utcheckningsytan och start- och landningsområdet. Den fjärde gruppen av ingenjörsbyggnader inkluderar broar, övertryck, tunnlar, utbyten och tunnelbanor. Bro-objektet är en del av kommunikationen som ersätter sin naturliga kropp på en plats som övervinner artificiellt eller naturligt hinder för broen. Efter typ av överbryggning kan vi dela broar på broar, tofflor och gångbroar. Bro Vi förstår ett broobjekt som är längre än två meter och används för att konvertera vägar, rörledningar eller konstruktionsmonteringsändamål. Om bronobjektet är kortare än två meter, kallar vi det en handel. Fotbroen används exklusivt av fotgängare eller som revision eller servicekommunikation i broar. Jag ger fortfarande en egenskap från en mycket stor och detaljerad fråga om broar, åtminstone det grundläggande tekniska innehållet i alla broar än ingenjörsbyggnader. Deras uppgift är att överföra sin egen vikt och en statisk eller dynamisk börda som kan agera för någon bro. Varje bro för grundläggande förenkling har: - Bro övre, som inte bara sänder sin egen vikt utan också effekterna av så kallade. Slumpmässiga belastningsbelastningar med vilken den är i direkt kontakt i stödstrukturen. - Stödstrukturen överför sin vikt och belastning av broens övre byggnad. - Den undre strukturen sänder lasten från hela bron till grunden. Den femte gruppen av ingenjörsbyggnader omfattar hamnar, simningskanaler, vattendragbehandling, dammar och dykor och bevattning och melirationella byggnader. Denna typ av ingenjörsbyggnader innebär att bygga byggnadsarbeten, vilket är reglering eller inflytande av hydrologiska tillstånd, så att det inte finns någon slumpmässig eller systematisk skada på egendom för att säkert och effektivt ekonomisera i landet och att skapa förutsättningar för att hålla vatten i landet och därigenom effektivare användning. Alla interventioner av sådana tekniska byggnader måste säkerställa en hållbar utveckling av territoriet utan också för att säkerställa energiproduktion från förnybara naturresurser. Den mest kända en sådan del i Slovakien är vattnet i Gabčíkovo. Den sjätte gruppen av ingenjörsbyggnader innehåller konstruktion av fjärr- och lokal gas, vatten, el, kommunikationsnät, master till dem, avloppsreningsverk och transformationstationer. Denna grupp bör noteras att för ytterligare mer exakta destinationer kan sådana ingenjörsbyggnader delas upp i fjärrrör, telekommunikation och elektrisk distribution och lokal rörledning och kabelfördelning. Den grundläggande skillnaden är i lagstiftande tekniska villkor för byggande och den resulterande komplexiteten, oavsett om de planerar byggnader utan också i deras genomförande. Den sjunde gruppen av ingenjörsbyggnader är gruvbyggnader och byggande av gruvutrustning. Att bygga dessa byggnader är strängt reglerad. Deras påverkan som påverkar miljön är stora. Därför är deras auktorisation multi-steg och tidskrävande. Våra viktigaste platser inkluderar Banska Stiavnica och Kremnica. Det är möjligt att bli bekant med endast aktuella aktiviteter i att bygga gruvbyggnader, men också med sin historia i tematiska museer. Den åttonde gruppen av ingenjörsbyggnader är byggandet av energiutrustning, gas- och avfallsförbränningsanläggningar. Vi vill ange att byggandet av energiutrustning för närvarande är inriktad på att öka deras effektivitet så att el produceras från överskottsvärme och det kommer till elnätet. En liknande princip är också i de enda två avfallsförbränningsanläggningarna i Slovakien (Bratislava, Košice), där värme och el produceras genom förbränning under förhållandena och strikt kontroll och därigenom till följd av avfallshantering. Den nionde gruppen av ingenjörsbyggnader omfattar byggnader för bearbetning och lagring av kärnavfall. Det är mycket specifika byggnader vars konstruktion styrs och övervakas inte bara av myndigheter utan även internationella organisationer. Det är på grund av några störningar och krascher kan få de konsekvenser som skulle överstiga statens gränser. Hela livscykeln för en sådan konstruktion är noggrant övervakad och bristande överensstämmelse med elementära åtgärder är sanktionerade. Den mest kända byggnaden som faller inom den tionde gruppen av ingenjörsbyggnader - byggnader av kemisk utrustning och raffinaderier är Slovnaft. Detta är inte särskilt lyckligt placerat på kanten av Bratislavas huvudstad, men det är värre, så det är risken att dess läge på gränsen till vår största dricksvattenreservoar, på en nitbana. Tekniska byggnaderna inkluderar även tunga industriolygga, som gör höga ugnar, cylindriska och gjuteri. Det är en annan fristående grupp av ingenjörsbyggnader som kan väsentligt påverka miljökvaliteten i hela den bredare regionen. För fantasi är den mest kända byggnaden från den här gruppen flyktjärn i Košice. En annan grupp av ingenjörsbyggnader är avtäckta sportkurser, bil, motorcykel och cykelbanor, golfbanor. I denna grupp ingår byggnader för att säkerställa aktiva behov hos befolkningen. Den känsliga avvecklingen av dessa byggnader i naturen är den enda möjligheten till hållbar utveckling. Under de senaste åren i Slovakien, byggnader som vi också kunde se bara utomlands, menar jag till exempel en bilkapplöpningsbana slovakiarbete i valnötpotionen eller ett antal golfbanor i Slovakien. Sist men inte minst finns en grupp av ingenjörsbyggnader, som utförs i byggandet av underhållning och vila parker, zoologiska och botaniska trädgårdar. Under de senaste åren har antalet underhållningsparker fokuserat på användningen av termiska fjädrar, så kallade Aquaparks ökade avsevärt. Genom att öka deras kvalitet och tillgänglighet har möjligheten till rekreationsanvändning säkerställts av en bred grupp av befolkning. Tvärtom fokuserar zoologiska och botaniska trädgårdar på moderniseringen och effektiviteten av användningen av det angivna landet, eftersom möjligheten att få andra mark förhindrar mer utveckling av detta område. Den sista gruppen av ingenjörsbyggnader är avfallsdeponier och andra ingenjörsbyggnader som inte ingår i tidigare grupper. Här skulle vi röra avfallsbyggnader, vilket fortfarande är det mest irriterande sättet att spela in med ökad avfallsbildning. Arbetet med att separera avfall och därmed sortera sin del att återanvända är fortfarande otillräcklig. Avfallshantering är inte längre från medellångtiden och är därför nödvändigt att avsevärt minska sin kvantitet och samtidigt modernisera tekniken för förbränning och annan energianvändning.